maandag 12 mei 2008

Per postpakket

In onze zoektocht naar gratis producten, kwamen we in onze plaatselijke supermarkt onlangs een prachtstuk tegen: afwasmiddel van Per. Rond de fles hing een kaartje met "niet tevreden = geld terug". Gezien wij van nature nogal ontevreden mensen zijn, viel het ons niet zwaar om wat kritiek te bedenken op dit wasmiddel.

Als je je geld terug wilt, is het best om onmiddellijk bij je thuiskomst de administratie hiervoor in orde brengen. Want van uitstel komt afstel. Zodus las ik de voorwaarden voor terugbetaling thuis nog eens rustig door. Toen pas viel me op dat niet alleen je kasticket en het couponnetje moest terugsturen, maar ook de lege Per-fles.... in een postpakket! Wat een onzin!

En zo hadden we meteen iets om in onze klachtenbrief te schrijven. Wellicht had deze omslachtige regel als doel om mensen te ontmoedigen hun geld terug te vragen. Een gigantische fles opsturen naar PromoControl, wie doet dat nu? Wel... wij hebben het gedaan, en we hebben er geen spijt van. De prijs van de aankoop, het postpakket en de verzendkosten (alles samen een dikke 13 euro) zijn teruggestort op onze rekening en de inhoud van de bus zit nu in een glazen fles in onze voorraadkast. Nèh!

Geen opmerkingen: